Bessie vs Baarmoeder

Aangezien ik gisteravond seminar 3 van de cursus heb beluisterd, is het toch wel tijd om mijn ervaringen van deel 2 en het bijbehorende huiswerk op te tekenen. Misschien is het handig om eerst iets over de seminars in het algemeen te vertellen. Deze waren volgens mij bij de start van de cursus live via de telefoon(?) te volgen voor de cursisten van het eerste uur en wie nu start kan ze downloaden om ze op elk gewenst moment beluisteren. De seminars zijn gegoten in de vorm van een vraaggesprek tussen Marleen, schrijfster, als vertegenwoordigster van de cursisten en Reinoud die zich al zijn hele leven verdiept in Taoïstische kennis en technieken. Het viel me overigens op dat hij er ook uitziet zoals ik me een echte Chinese Taoïst voorstel, inclusief staartje en sikje. Samen proberen ze ons wegwijs te maken in de technieken van het Vallei Orgasme. Volgens mij valt dat nog niet mee want wat voor Reinoud inmiddels basisprincipes zijn, is voor ons een compleet nieuwe wereld. Zo vind ik het nog altijd lastig om mijn i-kracht te activeren en dan met zachte ogen naar mijn blauwe schaal te glimlachen zonder te glimlachen.. eehhh come again? Maar met de vragen van Marleen en de vrouwen die mij voorgingen, wordt alles langzaam maar zeker steeds duidelijker. Het is gelukkig allemaal niet heel zwaar. Regelmatig zit ik hardop te lachen, zoals toen het ging over de derde poort in je bekkenbodem, de anus. Ik quote Reinoud: “Er moeten daar dingen uít ons lichaam kunnen en erin. Zoals een.. ehhh… thermometer.. onder andere”.  Mooie redding..

De vorige keer was ik gebleven bij de problemen die ik had met het huiswerk.. En dan vooral het onder controle houden van de seksuele energie. Wat bleek toen ik de volgende seminar aan het luisteren was, er waren meer vrouwen die tegen precies dezelfde problemen aanliepen. Blijkbaar ging ik al de fout in door het huiswerk niet volledig gekleed te maken.. Daarbij, doorgaan tot een orgasme mag op zich wel maar om te oefenen kun je er het beste tegenaan leunen. Pfieuw.. opluchting. Ik heb het niet helemaal fout gedaan.

Inhoudelijk behandelde de seminar het seksuele centrum en bridgen. En wel een totaal ander soort bridgen dan mijn oma deed met haar clubje op de donderdagmiddagen.. Waar het in het kort op neerkomt, als ik het goed heb begrepen; we verspillen een heleboel (seksuele) energie. Bij elk orgasme komt er energie vrij die in potentie voldoende zou kunnen zijn voor een halve bevruchting (de andere helft komt natuurlijk van de man). Deze energie gebruiken we echter maar een enkele keer in ons leven, of misschien wel helemaal niet. Toch sturen we die na elk orgasme weer tevergeefs naar de baarmoeder. Nu blijkt, vertelde Reinoud, dat we ook een andere plek hebben waar die energie naartoe kan. Ons seksuele centrum! Dit is een accupunctuurpunt ongeveer ter grote van een tennisbal die zich bevindt in/onder je schaambeen. Hij vergeleek dit centrum met Bessie Turf, dom maar krachtig. Bessie kan de strijd om de seksuele kracht aangaan met de baarmoeder. Als ze alle energie (na een orgasme) verzameld heeft kan deze op een andere manier gebruikt worden in plaats van dat het verloren gaat.. En daar komt dan het bridgen om de hoek. Bridgen is een techniek waarbij je de voorste en achterste poort aantrekt en de middelste ontspant, je maakt een soort bruggetje. Hierover wordt de energie vervolgens naar je rug doorgestuurd en uiteindelijk zou je die dan omhoog kunnen pompen en gebruiken om vitaler te worden. Op dit punt in de seminar vond ik het allemaal een beetje veel geworden. Ik ben toch wel een type van eerst zien, dan geloven, dus merkte dat ik enigszins sceptisch aankeek tegen de zojuist ontvangen informatie.

Maar toen… Nog voor ik begon met het bijbehorende huiswerk, merkte ik (eerlijk is eerlijk, tot mijn verbazing) al een verschil bij het ‘vrij’ spelen.  Een paar van de huiswerktechnieken van daarvoor probeerde ik al te integreren, om bewuster te ervaren bijvoorbeeld. En toeval of niet, ik kwam heel snel in een soort pre-orgastische staat, werd heel warm en het orgasme leek intenser. Overmoedig als ik was probeerde ik meteen ook de bridgetechniek toe te passen, hoewel ik het dus een beetje vaag vond. En het gekke was dat ‘t echt voelde alsof het lukte. Helemaal enthousiast stortte ik me vervolgens weer op het huiswerk en de eerste keer ging dat ook weer vrij goed. Maar helaas, opeens was ik het gevoel kwijt en lukte het helemaal niet meer.  Ik denk dat ik toch te vroeg heb gejuicht en had natuurlijk eigenlijk gewoon het programma moeten volgen. Ik had het echt even gehad en ben er een paar dagen helemaal niet meer mee bezig geweest. Gister gelukkig toch weer de motivatie kunnen vinden voor de volgende seminar en deze heeft me zo weten te inspireren dat ik weer vol goede moed verder ga.. Dus daarover snel meer.

Geef een reactie

